onsdag 19 juni 2013

A dream comes true

Det finns en eldsjäl på byn som ordnar julshow, sommarteater och artistkollo för och med en massa barn som gillar att sjunga och dansa. Dottern är med i årets sommarföreställning. Och mamman gick där och bligade. Kretsade runt runt och skrapade med foten. Hängde kvar lite för länge. Stirrade. Tog en lov till. Bara utifallatt hon skulle bli upptäckt sådär av sig själv... Och vågade till slut fråga. Om hon också får vara med... Som en liten liten statist. Och tänka sig. Här får alla vara med!

Och än en gång fick jag göra något jag inte trodde jag skulle göra. Beställa en ko-dräkt på internet. Som naturligtvis levererades i en diskret kartong... Nu spenderar jag kvällarna såsom ko. Jag råmar och åmar mig. Och framgången är total. Jag har till och med fått en replik. Ett välstämt Muuuu! som svar på om jag vill ha mjölk till kaffet...

Det här kan vara början på något stort... Jag är beredd. Erbjudandena kommer att hagla. En ny karriär tar sin början. A dream comes true...Mooo!

Fotograf Lennart Wijk
http://www.kulturforeningenlivat.se/


Inga kommentarer: